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Aktuelle Informationen zu Transport und Logistik



Nachfolgend informieren wir über aktuelle Transport- und Logistiklinien von und nach Libyen. Da es aktuell immer wieder Änderungen und Stilllegungen bei den Versorgungslinien nach Libyen gab, möchten wir Ihnen hier die Möglichkeit geben sich über die noch aktiven Transport- und Logistiklinien zu informieren.
Hier finden Sie eine Auswahl von Akteuren aus dem Bereich Transport & Logistik. Unter jedem Akteur finden Sie die aktuelle Internetpräsenz und den Status der Verbindung. Sollten Sie darüberhinaus Fragen haben, stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.


Afriqiyah Airways

Afriqiyah Airways ist eine staatliche libysche Fluggesellschaft mit Sitz in Tripolis. Afriqiyah Airways („Afriqiyah“ bedeutet auf Arabisch Afrika) wurde im April 2001 gegründet und startete ihren Flugbetrieb am 1. Dezember 2001 mit Maschinen des Typs Boeing 737-400. Sie ist Mitglied der Arab Air Carriers Organization und eine Tochtergesellschaft der staatlichen Libyan Afriqiyah Aviation Holding Company (LAAHC).

Afriqiyah Airways verband vor Beginn des Bürgerkriegs in Libyen den Tripoli International Airport mit europäischen, asiatischen und afrikanischen Destinationen, darunter als derzeit einziges Ziel in Deutschland der Flughafen Düsseldorf. Weitere Ziele waren bis dahin beispielsweise Kinshasa, Dubai, Lagos, Accra, Dhaka, Brüssel und Mailand.

Seit Dezember 2014 befinden sich alle libyschen Fluggesellschaften auf der Liste der Betriebsuntersagungen für den Luftraum der Europäischen Union und haben damit im Europäischen Luftraum Flugverbot. Trotzdem fliegt Afriqiyah Airways mittels Wetlease-Vereinbarung je nach Sicherheitslage mit zwei Airbus A320-200 der georgischen Vista Georgia nach Düsseldorf und in Kürze nach Rom.


Afriqiyah Airways Airbus A330-202 - Foto: ©Sergey Kustov, skaliert, CC BY-SA 3.0

Quelle

Website: http://www.afriqiyah.aero/

Status der Verbindung: Aktuell kein Flugbetrieb nach Deutschland oder der EU


GNMTC G.N.M.T.C. General National Maritime Transport Co.

Die libysche Staatsreederei G.N.M.T.C. General National Maritime Transport Co. mit Sitz in Tripolis wurde 1971 gegründet und verfügt über 23 eigene Schiffe unter libyscher Flagge. Auch nach Libyen existiert zweimal im Monat eine Linienverbindung der GNMTC am Buss Hansa Terminal in Hamburg für Containerschiffe. 


GNMTC General National Maritime Transport Co.

17 Ahmed Sheriff Street, POB 80173

Tripolis / S.P.L.A. Jamahiriya

Telefon ++218 (21) 3333 155 / Fax ++218 (21) 33 34890

Telex +901 20206


Quelle

Website: http://www.gnmtc.com

Status der Verbindung: Aktiv


Häfen in Libyen


Tripolis

General Ports & Lights Authority,

Damascus St,

P.O. Box 648,

Tripoli

Tel. 47011, 31532, 32536

Tlx. 20208, 20239 ly


Benghasi

General Ports and Lights Authority,

Benghasi Port

Tel. 92017/20


Misurata

Misurata Port

P.O. Box 18342,

Misurata

Tel. 27999


Wichtige Informationen und Restriktionen der Häfen (Englisch)


Vessel's masters to report to port control while approaching port roads on CH.12 ship's and cargo details including IMO cargo. 
Pilotage is compulsory. 
Tripoli max draft 28 feet. 
Total number of berths 27. 
Benghazi MAX. draft 28 feet. 
Total number of berths 5. 
Tug assistance IN/OUT. 
Floating crane 100 tons. 
Mobile crane 50 tons - 12 tons - 30 tons. 
Forklift 3 tons - 12 tons - 30 tons. 
Working hours 0700 to 1700 hours. 
Tug master available. 
Vessel max age 20 years. 
Gearless vessels need advance permission. 
Arabic is the official language, all cargo documents to be translated. 
Crew / stores declaration required. 
Shore leave is permitted (master pass will be kept in immigration office till vessel stand by for departure). 
Bunker can be supplied. 
Fresh water can be supplied. (limited quantity). 
Provision can be supplied through ship chandlers. 
No container repair but minor repairs can be arranged by private squads. 
Doctor and health services can be arranged by agents (outside port). 
Marine workshop in port for minor repairs only (no spare parts supply). 
IMO cargo must be withdrawn immediately out of the port (direct delivery). 

RESPONSIBILITY


No Israeli flag to be kept on board.
No Israeli product of any type to be kept on board, even empty cartons. 
Vessels who have called Israel in the past are not allowed to call any Libyan port even if vessel had previously called Israel under different name and / or ownership. 
Vessels calling Libyan ports who had called Israeli port before will be heavily fined, customs authority might even insist to discharge all cargo destined for other Libyan ports at first port of discharge, furthermore customs authority will refuse to render any assistance to the vessel apart from supplying fresh water. 
No sex videos cassette, CD or magazines are to be kept outside bond store. 
No alcohol, beer, wine etc, are to be kept outside bond store even if intended for personal use. 
Black gangs boarding vessel (especially at Tripoli ports) thoroughly search the vessel looking for all above mentioned items, they even search rubbish - bins, washing machines, engine rooms etc. 
No photographs are to be taken when in port. 
Vessel who had encountered heavy weather en route and suspect damage to cargo are requested to note a sea protest and present to authority for attestation in ample time max 24 hours. 
No waste of any nature is to be thrown overboard, whilst in port and / or at sea. 
Even courses drawn on admiralty charts but leading to Israeli ports must be rubbed out. 
After completion of discharge operation and prior to vessel's departure, crew has to thoroughly search the vessel for stowaways possibly embarked at Libyan ports. 
Customs black gang insists to have a look at previous log books (deck - engine oil record); if any entry found in these indicating that vessel has called Israel then vessel will be fined (this process is time wasting and costly).